Росія отримала з Китаю авіаційні шини та матеріали для їх виробництва вартістю понад $60 млн у 2024 році, які є критичними для військових літаків Су-34 та Су-35С, йдеться в новому дослідженні Ради економічної безпеки України (ESCU), повідомляє тайванське інформаційне агентство Central News Agency (CNA).
За даними ESCU, через інтенсивні злети та посадки російські військові літаки потребують заміни шин приблизно раз на 10 днів. Згідно з проаналізованими митними даними, Кремль отримував із КНР як готові авіаційні шини вартістю $10,3 млн — 85% загального імпорту в 2024 році, так і сировину для їх виробництва — арамідні волокна ($9,3 млн, 85% імпорту) та каучук ($42 млн, 22% імпорту).
Попри це, серед дев’яти компаній, що постачають шини до РФ, лише одна перебуває під санкціями США. Ще по дві компанії — серед десяти постачальників арамідних волокон і десяти постачальників каучуку.
«Без китайських поставок Росія не змогла б підтримувати достатні військові потужності для ведення тривалої війни», — наголосив Роман Стеблівський, експерт з політичних питань та адвокації Ради економічної безпеки України, в інтерв’ю CNA. Він також зазначив, що, окрім сировини, російські військові заводи масово використовують китайські мікроелектронні компоненти та верстати з числовим програмним керуванням (ЧПК) для оброблення металів, пластику й деревини.
Раніше Рада економічної безпеки України виявила критичну залежність російської авіації, зокрема Су-34 та Су-35С, від індійських паливних присадок та натурального каучуку, який постачається з ЄС і досі не перебуває під санкціями.