Французька мережа гіпермаркетів Ашан вирішила залишити російський ринок, повідомляють La Lettre та Le Figaro. За їхніми джерелами, компанія перебуває на завершальній стадії переговорів і має щонайменше двох потенційних покупців для своїх російських активів — 230 гіпермаркетів, що генерують 10% світових продажів групи.
Хоча на початку повномасштабного вторгнення гендиректор Ашану Ів Клод заявляв, що мережа «діє в інтересах цивільного населення» і продовжить роботу в РФ, нині позиція компанії змінилася через погіршення умов для ведення бізнесу, зокрема через західні санкції, пояснюють джерела французьких видань.
Утім як зазначила Агія Загребельська, директорка з питань партнерств та співробітництва РЕБ в ефірі Радіо NV, повідомлення про вихід — це ще не вихід. За її словами у 2024 продати російські активи іноземним компаніям вкрай складно через низку факторів:
- брак зацікавлених покупців, які не перебувають під міжнародними санкціями;
- необхідність продавати бізнес із дисконтом 60%, а 35% вартості сплачувати до бюджету РФ як «податок на вихід»;
- складність виведенням коштів із РФ через міжнародні обмеження;
- неможливість продати російський бізнес без дозволу влади РФ.
“В окремих випадках це має бути згода самого Путіна. На які умови ви для цього маєте піти? Які хабарі дати? Що ще?”, — пояснює Агія водночас зазначаючи, що залишатися в Росії західним компаніям ще складніше і ще дорожче.
“Не можна купувати гуртом овочі й фрукти на російському ринку, щоб у ланцюжках постачання не було Кадирова. Тож або ви зараз втрачаєте гроші й виходите з російського ринку, або з часом ви втратите все. Коли ми дістанемося до документів і доведемо, що ваша мережа мала справи з компаніями Кадирова”.
Як пише Le Figaro зараз Ашан має отримати дозвіл на продаж від російської влади і не повторити долю інших іноземних компаній, таких як Danone і Carlsberg, чиї активи у РФ були фактично націоналізовані.